Приїхавши на курорт, туристи полюбляють відправитися на екскурсію й оглянути визначні пам'ятки міста. Хоча сезон в Одесі тільки починається, гостинна Дерибасівська вже рясніє подібними пропозиціями. Тут незмінно чекають своїх пасажирів кучери, водії електрокарів і ретроавтомобілів. По центру курсує понад десяток порожніх екскурсійних хепібасів, а балакучі гіди, нудьгуючи, намагаються завести розмову з перехожими. Так "Сегодня" почула кумедні історії, які передають з вуст у вуста одеські візники-екскурсоводи.
КОНІ
20-річний Дмитро Арнаутов вже четвертий рік катає туристів на кареті, запряженій кіньми Альбертом і Лиціком. На роботу вишколений кучер завжди приходить у білій сорочці, суворих брюках і капелюсі, а в розмові то і справа вживає слова "зволили" і "побажали".
"Одного разу їхали з вуличними музикантами. Нас було чути на три квартали попереду і на три – позаду", – згадує кучер веселих пасажирів.
При розставанні компанія подарувала візнику іграшкового Вовка з мультфільму "Ну, постривай!". До речі, в обов'язки кучера входить і турбота про коней.
"Конячкам чомусь подобається "робити справи" у Воронцовському провулку. Ось тільки вирушимо туди – обов'язково буде зупинка і прибирання! Добре, що пасажири реагують спокійно, сміються", – продовжує розповідь наш співрозмовник.
А одного разу Дмитро цілу ніч катав сімейну пару: "Ми їздили від одного ресторану до іншого, до тих пір, поки дама не захотіла спати. Під'їхавши до будинку, чоловік поклав її відпочивати, а сам продовжив екскурсію. Ми вирушили на Польський спуск, а після приїзді я виявив, що клієнт спить у кареті", – розповідає кучер. До речі, якщо поїздка сподобалася – туристи часом залишають щедрі чайові.
"Якось замість тисячі гривень – заплатили півтори", – зізнається Дмитро.
АЛЬТЕРНАТИВА КАРЕТІ – ХЕПІБАС
Якщо година їзди в кареті коштує в середньому 1600, то годинна екскурсія в хепібасі – 50-100 грн з людини. І шофери хепібасів, не розбещені високою вартістю послуг, іноді навіть намагаються повернути гроші туристам. Така історія трапилася з 64-річним Володимиром Левенцом.
"Я сім років катаю народ на електромобілі. Торік мені дали сто євро за екскурсію, яка коштує сто гривень. Я відразу не розглянув, а потім наздоганяв пасажирів, хотів повернути їм гроші – відмовилися", – згадує водій.
До речі, колеги прозвали Володимира "дідом" – через велику кількість онуків. За цим "позивним" його тепер розшукують і постійні клієнти.
"Чотири роки поспіль приїжджає компанія з Пітера. Вони завжди сідають на Ланжероні. Одного разу до мене під'їхав колега і каже: "Діду, тебе там біля дельфінарію дев'ять людей запитують". Я одразу зрозумів, що це мої пітерські пасажири", – згадує візник.
І хоча електрокари працюють лише до дев'ятої вечора, постійні клієнти вмовляють водія і часом катаються до ранку.
"Якщо їхати по рівній дорозі зі швидкістю не більше сорока кілометрів на годину, зарядки акумуляторів вистачає приблизно на 150-170 кілометрів. Але хлопці не вгамовувались і довелося їх проти ночі везти до Одради. Там електрокар і розрядився, а пасажири удев'ятьох штовхали його в Аркадію", – ділиться спогадами шофер.
Під час поїздок Володимир розважає туристів історіями про Одесу, анекдотами і примовками власної творчості. Він радісно зазначає, що до нього завжди потрапляють люди з гарним почуттям гумору.
Читайте також:
- В Одесі намагалися підірвати консульство Росії
- Одеські ЗМІ "звільнили" губернатора області Палицю
- В Одеській області горіло 4 гектари лісу
- В Одесі напали на лідера "Правого сектора"
- Одеський антимайдан: за мир, але без лідера
- Одесу заполонили байкери: росіян на "Гоблін-шоу" не пустили
- В одеській "морехідці" встановили ціну сесії – 400 доларів
- ТОП фестивалів літа: де погуляти в Одесі