З'явилися нові подробиці про танкер Delfi, який вчора, 22 листопада, вночі затонув у Одесі. Про це пише Думская.
За інформацією видання, судно Delfi не призначене для виходу у відкрите море.
У лютому 2017 року він попався на зливі нафтопродуктів у районі Білгорода-Дністровського. На підставі матеріалів Держекоінспекції Північно-Західного регіону Чорного моря відкрили кримінальне провадження, але подальшого розвитку ця справа не отримала. У лютому минулого року не ремонтований з радянських часів танкер ледь не затонув у румунських територіальних водах: вода потрапила у машинне відділення.
З березня у нейтральних водах біля Южного, як заявили прикордонники на засіданні губернаторського оперативного штабу, танкер просто стояв.
Також "Думська" пише, що ймовірно, що судно було задіяно в контрабандній перевалці нафтопродуктів.
"Схема проста: бункеровщик не просто стояв, а стояв там, де його не могла (або не хотіла) дістати морська охорона ДПСУ. Ночами до судна підходили інші танкери, що перекачували в його ємності нафтопродукти, які згодом переправлялися малими партіями на берег – на катерах, баркасах і інших подібних плавзасобах", – говориться у відомстві.
Також 2016 року поліція відкрила кримінальне провадження за статтями "розкрадання майна", "службова недбалість", "зловживання владою", "службова фальсифікація", "шахрайство" і "ухилення від сплати податків".
Слідство встановило, що протягом 2012-2014 років "невстановлені особи організували злочинну діяльність, спрямовану на ввезення нафтопродуктів на територію України", тобто нелегальний імпорт. Частина нафтопродуктів переправлялася за кордон через Ізмаїл та румунську Тульчу, і частина реалізовувалася в Україні.
У злочинній схемі задіяли безліч офшорних компаній і ще більше морських суден. Оскільки Delfi – невелике судно, в матеріалах справи згадується лише один раз. У офісі контрабандистів правоохоронці знайшли чистий аркуш паперу з печаткою і номером IMO злощасного судна.
Також у відомстві уточнюють, що екіпаж танкера знав, чим займається. Під час аварії вони не покинули судно самостійно.
"Зазвичай комерційні моряки, розуміючи, що їх чекає в разі зволікання, намагаються скоріше покинути борт судна, що терпить лихо. У нашому ж випадку їх довелося рятувати з іржавої посудини мало не силою", – пише видання.
До речі, рівно рік тому, 20 листопада 2018 року, на цьому ж місці викинуло на берег буксир "Паралель", який незадовго до того "загубив" баржу, завантажену контрабандними сигаретами.