Один з найстаріших і найпопулярніших пляжів Одеси – Ланжерон – може перетворитися до невпізнання. Одеська міськрада дала добро на створення детального плану території (ДПТ) цієї курортної зони з більш довгою набережною, пірсом для морських трамваїв і пам'ятником генерал-губернатору Олександру Ланжерону. І хоча проект знаходиться лише на стадії розробки, кілька деталей пропозиції вже викликали обурення громадськості.
Згідно з візуалізацією проекту, основна зміна, яка чекає Ланжерон, – це продовження набережної від дельфінарію до центрального спуску на пляж, обрамленого двома кулями. Загальна площа благоустрою складе 11 000 квадратних метрів, з яких, судячи з усього, трохи менше третини відведуть під забудову. Зокрема, на місці МАФів, стихійної парковки і зелених насаджень архітектори пропонують побудувати триповерховий будинок з терасами, де, серед іншого, хочуть розмістити підземний паркінг і конференц-зали. "У концепцію входить комплексний розвиток території з розвитком елементів обслуговування, – пояснив автор проекту Юрій Бєліков, пообіцявши, що піщаний пляж не зменшать. – Вхід на Ланжерон – це святая святих, ми його не чіпаємо".
Компанія, яка облаштовувала територію біля дельфінарію, вже заявила про готовність спонсорувати проект. "Думаю, якщо одесити схвалять план благоустрою нової набережної, то компанія виступить інвестором і другій частині благоустрою", – заявив депутат Одеської міськради і екс-керівник юридичного відділу фірми Андрій Кисловський. На питання про те, як планують врегулювати можливі суперечки з громадськими щодо благоустрою, Кисловський відповідає: "Суто мирним шляхом, якимись переговорами, консультаціями".
Зараз одеські урбаністи, активісти і деякі чиновники активно критикують проект, зокрема засуджують розширення парковки. "Додаткові об'єкти тільки погіршать транспортну ситуацію навколо Ланжерона, так як варіанти вирішення самої розв'язки жодним чином не обговорювалися", – зазначив депутат міськради Олексій Єреміца.
Є й ті, хто просто незадоволений попереднім проектом архітектора – реконструкцією Аркадії. "Упорядкована Аркадія викликає жах своєю схожістю на ринок і повним викоріненням зелених насаджень. Всі ці комерційні "благоустрої" позбавляють одеситів моря, пляжів і можливості відпочити по-людськи", – обурюється в мережі одеситка Олена Марценюк.
А на думку громадського працівника Сергія Сарафанюк, проводити будь-які роботи на Ланжероні можна лише після створення детального плану території парку "Ювілейний", який тягнеться від Лажерона до 16-ої станції Великого Фонтану. "У рамках детального плану території можна вирішувати проблеми комплексно, тоді сама інфраструктура розглядається по-іншому. Ланжерон, наприклад, замість парковки, міг би стати концертно-фестивальним комплексом", – пояснив активіст.
Втім, всі ці ідеї ще винесуть на суд громадськості. "Для подальшої реалізації представлених проектів детальних планів територій необхідно провести громадські слухання, щоб врахувати інтереси городян і затвердити план відповідно до чинного законодавства", – заявили в прес-службі міської ради.
МОРСЬКИЙ ТРАНСПОРТ
Примітною частиною концепції оновленого пляжу "Ланжерон" стало створення причалу для морських трамваїв. "Ми передбачаємо альтернативний транспорт, який зробить пляж доступним з Аркадії, порту і Лузанівки", – заявили автори концепції. Одеський громадський працівник Сергій Сарафанюк нагадав, що ідею відновлення такого виду транспорту підтримали на громадських слуханнях ще в лютому 2015 го. "Трамвайчик ніяк не вплине на Ланжерон. Він буде привозити стільки ж людей, скільки і відвозити", – зазначив Сарафанюк. Правда, хто і коли займеться реалізацією задумки, поки не ясно.