До Північноготерміналунавокзал "Харків- Пасажирський"підігнали36старовиннихпаровозів ,які відтеперє експонатамимузеюпід відкритимнебомПівденної залізниці.Побачившиунікальнийтранспортздалеку ,не підійтиближче, щобдоторкнутисядо раритетуі зробитифото напам'ять ,простонеможливо.
Ідеюмузеюпід відкритимнебомплощею більшетисячі " квадратів"почали втілюватив життяще рік тому.
"Мивирішили зробитиакцентна історіїзалізничної технікиі більше рокушукалиекспонати напідприємствахПівденної залізниці.Зараз тутвже більше500макетівпоїздів ,інструментів для ремонтупаровозів ,старовиннихдокументів ,пільговихквитківпасажирівдовоєнногочасу ібагато іншого",- розповідаєдиректормузею АндрійПрохоров.
Привходів критиймузейПівденної залізницівідвідувачі бачатьгігантськиймакетпотрійногомосту ,прототипякогодонині існуєбіля станції" Новоселівка ".Поруч -десяткидореволюційнихрейок ,якіколисьслужили...дахом.
"Музейзнаходитьсявреконструйованій будівлітоварного складу ,який побудувалищев1950 -ті .Колиробітники укладалипокрівлю ,використовувалистарі рейки ,виготовленіпочинаючиз 1901 року ,аджедо того часу вонивже невитримуваливагупоїздів.Всі цірейкизробленіна різнихзаводахУкраїни ,атакож у Польщіта Німеччині" ,- пояснюєПрохоров.
У цьому жзаліпід склом- найстарішіекспонатиПЗ :120 -річні облігаціїзалізничних товариств ,квиткита посвідченнязалізничниківтих років.
Пройшовшивнаступний зал ,опиняєшсясеред сотеньмініатюрнихпоїздів ,зробленихза радянських часівхарківськиммоделістівБорисомФедоровим .Тутдітворавжеоблюбувалачотириметровиймакет залізниціз інфраструктуроюєвропейського міста.
"Наднимавторпочав трудитисяблизько50років тому.Авнашмузеймакетпотрапив зжитлової квартиривцентрі Харкова :після смертімоделіставіндістався йогорідним ,займавцілу кімнату .Передавши йогонашому музею ,нащадкиФедоровавиконалийого останнюволю" ,- розповідають умузеї.
У третьомузалінеможливопройтиповзвідтвореногокабінетуз антикварнимимеблямиодного з екс- керівниківзалізниці ,якийочолював їїще до революції." Ці меблізберігаласяв будівлі управлінняПівденної залізниці таунікальна тим ,щопережиливійну ,втой час як іншыбуло знищено " ,- пояснюєдиректормузею.
Намайданчику білякритогомузеюспівробітникизвертаютьувагунапаровоз" Фелікс Дзержинський " ,який зробиливЛуганську ще75років тому.
"До насйогопривезлиз Гребінки ,де він довгийчас стоявнапостаменті " ,- розповідаєПрохоров.
До слова ,багато харків'ян ,побачившивідреставрованого" Фелікса " ,просятьхоч нахвилинупустити їхвкабінумашиніста.І хочаекскурсіївсерединувмузеї покине проводять ,"Сегодня"все ж таки вдалосяпобувативраритетномупаровозі .Незважаючи на те щовсі приладивиглядають ,як новенькі ,за словамидиректорамузею ,паровозвсе жне на ходу .
Трохимолодше-60 -річнийтанк -паровоз9П ,позаду якогоприкріпленийодинз найстарішихвагонівна Південній залізниці.
" Це нормальнийтоварнийвагон-НТВ , зробленийв 1922році.НТВпризначавсядля перевезення вантажу ,однак у той чассюдивміщувалося8коней і навітьдо 40пасажирів" ,- розповідає АндрійПрохоров ,запевняючи ,що в майбутньомуекспозицію музеющебудутьпоповнювати.
Побачитизалізничнийраритетможназ середи понеділюз 9:00до 18:00.
Читайте також:
- У Харкові автобус зіткнувся з трамваєм
- Як з Харкова відправляли літаки з тілами жертв катастрофи "Боїнга-777"
- У Харкові зловили "телефонного терориста"
- У Харківській області напали на військкомат
- Міліція знайшла кілера, який застрелив у ресторані харківського бізнесмена
- Харківських інкасаторів розстріляли через 100 тисяч гривень