До війни Донецьк прикрашався новим храмом мало не кожен місяць. Зараз церкви намагаються існувати в умовах війни.
Наприклад, Донецьк уже втратив красивий Свято-Іверський храм у аеропорту, який майже повністю зруйнований обстрілами. З регіону довелося виїхати багатьом духовним служителям – бойовики звинуватили їх у "проукраїнськості" і пригрозили смертю.
Свято- Іверськиймонастир .Фото:reporter.dn.ua
У зонівійськовогоконфлікту вжезвичною сталаприсутність військовихвхрамах.Все частішена святиняхможна побачитипопереджтиметабличку-"Ззброєю невходити !".
" Православні- мирнілюди ,і конфліктів невиникає.У будь-якомувипадкухрамвідкритий для всіхтих, хто кається ", – розповівСегодня.uaдонецькийпротоієрей ГеоргійГуляєв.
За словами священика, в області від обстрілів постраждали більше 70 храмів, дев'ять взагалі непридатні для богослужінь – згоріли, розстріляні або знаходяться в зоні постійних обстрілів.
Священнослужителі дотримуються твердого переконання, що війна не благословляється церквою і не має нічого спільного з істинною вірою. "Будь-яка війна – це справа неправославне, і говорити про якусь "священну війну" не можна. Православні священики не благословляють цю війну, не закликають до чиєїсь перемоги, а моляться про встановлення миру", – зазначив протоієрей Георгій Гуляєв.
При цьому представники всіх віросповідань Донбасу брали участь у військовому конфлікті в якості місіонерів з порятунку полонених і заручників, зараз священики, окрім свого основного служіння, займаються волонтерством.
Фото: Соцмережі
Важкодовелося всімрелігіям .Іудеївбільшості своїйпокинулиДонецькще минулого літа .Втім,в донецькійсинагозідосіпроводяться богослужіння , анайбільш нужденнимєврейська громададопомагає абопродуктами , абоневеликою кількістюгрошей.
Представники ісламу говорять про те, що змушені були виїхати через погрози. "Імами, керівники мусульманських громад, кому було небезпечно – вже покинули окуповану територію і виїхали в інші регіони. Були люди, яким було небезпечно перебувати в "ДНР", оскільки вони відкрито засуджували сепаратизм, закликали до єдності з Україною і після цього змушені були виїхати , – розповів "Сегодня" муфтій Духовного управління мусульман України Саїд Ісмагілов. – Групи озброєних людей приходили в мечеті, проводили певні бесіди зі священнослужителями. Ні до чого не примушували, але задавали певні питання – про лояльність до "ДНР", наприклад".
Один з протестантських пасторів Донецька Сергій Косяк зазначив, що служителі його церкви, які залишилися в Донецьку, зараз живуть "як на пороховій бочці". "На жаль, люди в наших церквах поділилися за політичними переконаннями: є ті, хто підтримує "ДНР", а є й ті, у кого проукраїнські погляди. І старші служителі зараз знаходяться в тому стані, що не знають, коли почнеться чергова хвиля гонінь, – розповів Сегодня.ua Косяк. – А почнеться вона тоді, коли всі церкви почнуть отримувати реєстрацію в "ДНР". Без реєстрації заборонять вести служіння, збиратися разом – все як у СРСР".
Настоятель римо-католицького храму парафії Святого Йосифа, ксьондз Микола Пілецький, який залишив Донецьк, відмовився говорити про становище католиків в шахтарській столиці в період загострення військових дій. Проте раніше він зазначав, що в храмі, який також знаходиться на небезпечній відстані від аеропорту, досі йдуть служби, навіть при тому, що немає священика. "Люди моляться про припинення війни", – сказав тоді отець Микола.