Блоги
Володимир Шульга

Стихія людяності

Володимир Шульга

Проректор Харківського національного університету внутрішніх справ, доктор історичних наук

"Що найважче в будь-якій роботі?". "Що найважливіше в будь-якій роботі?". Навряд чи ці питання сьогодні полонять свідомість більшості наших співвітчизників. Бо сьогодні робота (виробництво) в Україні жорстко розподілилось на два сектори: ІТ (цифровий), та "мануфактурний" – дослівно – те, що робиться руками, безпосередньо людською фізичною працею. Звісно, одне без іншого вже давно не існує. Проте мова не стільки про сектори, скільки про критичність дій у будь-якій роботі.

Хочу сьогодні поговорити про речі, на які мало хто звертає увагу. І привід для розмови – те ж таки стихійне лихо на заході України та робота авіації МВС в надважких умовах під час ліквідації наслідків.

Реклама

Ні, це не просто балачки про те, як їм важко. І ні, це не піар-теревені про "наші найкращі". Хоча, як на мене, то авіапідрозділи МВС "втруть носа" будь-яким колегам з Європи.

Отже. Скільки та яких одиниць авіації працювало від початку стихійного лиха та допомагало мешканцям постраждалих населених пунктів – вже говорилося. Озвучувалися необхідні вичерпні дані, оскільки прес-служби гарно знають свою роботу.

Проте є речі, про які не пишуть в жодних прес-релізах. Це так звана фахова робота, яка в "табелях" означається як "людино-години". От наприклад, що таке робота одного гелікоптера, який доправляє вантажі у важкодоступні місця, постраждалі від повені? Як ви собі це уявляєте? Як "рейсовий автобус" чи "маршрутка"?

Реклама

І так, і ні. Чому "ні"? Бо зрозуміло, що гелікоптер – то зовсім інакший вид транспортного сполучення. І він виконує абсолютно відмінні завдання. Хоча за часів СРСР і була спроба задіяти вертолітні підрозділи цивільної авіації як вид вантажо-пасажирських перевезень, особливо у гірській місцевості. Згадайте хоча би фільм "Міміно", там саме про одного з таких пілотів.

А чому "так"? А ось тут, друзі, хочу нагадати, з чого почалася розмова. А саме – що є найважчим у роботі. Якщо зважити на те, що робота авіапідрозділів МВС велася в перші дні цілодобово, то, звісно, фізичне навантаження тут чимале. Але, як розповіли мені пілоти у приватних бесідах, є й інший фактор. І він – не менш важкий у роботі. А саме – це бачити розпач людей, постраждалих від стихії, відчувати їхній біль, смуток, відчай. Адже люди йдуть до тебе поговорити, поділитися горем. Кожен хоче співчуття та хоча би допомоги добрим словом. А та неймовірна щира подяка за роботу – то найбільша та найщиріша плата.
Саме ось ця людяність, чуйність, відвертість та підтримка, якої шукають від пілотів люди в постраждалих регіонах – і є тим чинником, завдяки якому наші фахівці авіапідрозділів МВС є найкращими. Адже бути просто пілотом – того у надскладній ситуації стихійного лиха замало. А ось стати ледь не психологом – ось що потрібно.

Виконання розкладів, умов, робота згідно затверджених та давно відпрацьованих графіків – це, звісно, ознака фаховості.

Реклама

"А хто і в яких документах пропише, як треба вчинити, коли до тебе, наприклад, підходить літня жінка, котра залишилась заблокована паводком, і питає, чи бува не бачив я її песика, коли летів над яром? Бо десь подівся бідолаха, а то був такий файний собака, та й охоронець, і друг. А вона – самотня і не може знайти. Вона сама виживе, а от песик – чим харчуватиметься?" – розповів мені ось таку історію один з пілотів, якому довелося працювати на ліквідації наслідків стихій не лише нещодавно на заході України, а й тих, що були раніше в різних регіонах.

Чи як і хто визначить, що відповісти людям, котрі просять, щоб передав "туди начальству", що вони думають про місцеву владу, – кажуть мені пілоти, котрі працювали цілодобово, доправляючи продукти, медикаменти, моніторячи ситуацію з рівнем води і таке інше.

Фахівці авіапідрозділів чітко зазначають, що у програму навчання пілотів просто необхідно внести курс спеціальної психологічної підготовки. Адже на долю кожного пілота, котрий буде працювати в авіапідрозділах МВС, випаде ситуація, коли люди потребуватимуть не лише того вантажу, захисту, порятунку фізичного у надзвичайних ситуаціях. А й допомоги чуйністю, людяністю, дружньою порадою. Принаймні – вмінням вислухати людину, котра опинилася у скрутному становищі.

І на останок декілька слів про те, що українські авіапідрозділи МВС – чи не найкращі у Європі. Мова наразі не про технологічне оснащення, хоча незабаром воно буде одним із кращих не лише у Європі, а й у світі. Мова саме про фахово-психологічну підготовку. Коли за кордоном якийсь пілот гелікоптера у надзвичайній ситуації робить щось, що не входить до його "штатного розкладу" чи "посадової інструкції", тим самим надаючи додаткову допомогу – він стає героєм у ЗМІ, а про деякі підрозділи авіації навіть цілі серіали телевізійні знімають. А тим часом українські пілоти, диспетчери, авіаінженери сприймають таку роботу як належне. І нічого типу героїчного. Бо всі ми люди, і з усіма треба по-людськи. Особливо, коли хтось постраждав.

Тому я переконаний, що коли молоде покоління пілотів прийде на стажування до досвідчених фахівців, ті разом з навичками пілотування передадуть і досвід людяності та щирості, який необхідний у спілкуванні з людьми в надзвичайних ситуаціях. А високі технології освоюватимуться та вже освоюються. І в поєднанні ці навички та вміння будуть просто безцінними для роботи авіапідрозділів МВС.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,49
54,99
52,69
27,86
58,22
56,42
52,80
29,41
59,00
57,00
51,90
27,93
59,29
58,09
55,09
29,38
61,99
59,99
55,99
29,97
61,99
59,99
55,99
29,98
62,49
59,34
55,41
28,88
62,99
60,99
56,99
29,98
-
56,07
50,79
29,46
-
53,88
49,86
27,61

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти