Блоги
Володимир Шульга

Скандал із "Мотор Січчю". Турбогвинтові пилососи, чи все ж таки авіація?

Володимир Шульга

Проректор Харківського національного університету внутрішніх справ, доктор історичних наук

Чи не найгучнішим скандалом стала буцімто продаж (чи не продаж) акцій українського авіапідприємства "Мотор Січ" китайському інвесторові.

Суспільство розкололось у своїх судженнях та коментарях з приводу даної новини. Звучить шалена кількість питань про доцільність чи вигоду від такої угоди (яку було скасовано), та про "зраду" та перестороги у двосторонніх відносинах між Україною та Китаєм.

Реклама

Питання зовнішньої політики та економічної доцільності – то окремі напрямки. Наразі не про це. Я хочу висловити свою думку з приводу стратегічності та здорового глузду.

Залишивши поза дужками всі питання на кшталт "зрада чи ні", задамося лише одним питанням: "А чи варто продавати підприємство, яке здатне виготовляти двигуни не лише для відродження власного авіапарку, а й на експорт?"

Зрештою, це не просто підприємство циклу авіабудування. Це підприємство – престижу та майбутнього розвитку.

Якщо поглянути на проблему глобально, то справді: "Мотор Січ" потребує термінової модернізації та інвестицій задля якомога швидшого розвитку. Але чи варто саме продавати підприємство? Адже після продажу авіапідприємства іноземним інвесторам може постати питання не лише у прозорості податків і таке інше.

Реклама

Найстрашніше – пересторога в тому, що підприємство може бути перепрофільоване.

Скажімо, був завод з виробництва двигунів для "Антонова", а стане заводом з виробництва двигунів для зовсім інших літаків, зокрема китайського виробництва.

Можливо, я дещо гіперболізую. Проте, якщо це так, то що буде у сухому залишку? Щонайменше "Антонов" залишиться без двигунів. А як ми знаємо, окрім того, що МВС заключило договір на будівництво літаків для своєї Єдиної авіасистеми, нещодавно й Міноборони домовилось про випуск новітніх літаків "Антонова" для ЗСУ.

Тобто потреба у двигунах від "Мотор Січ" не просто окреслена, а й цілковито вже реальна. До цього згадаємо програму розвитку української авіації, згідно з якою наша держава повинна створити свого авіаперевізника з авіапарком вітчизняного виробництва.

Реклама

Для скептиків зазначу: так, "Антонов" сьогодні переживає не найкращі часи і навряд чи підприємству вдасться охопити всі замовлення, та ще й держпрограму з тими потужностями і можливостями, що наразі залишились після тривалих "реструктуризацій". Але якщо, навіть маючи фінансування та можливості, у підприємства відібрати основу – можливість оснащувати "АНи" вітчизняними двигунами, то про який розвиток далі можна говорити? Де тут буде стратегія?

Більше того, це не лише руйнація майбутнього, але й того, що вже зроблено. Та ж таки Єдина авіаційна система МВС, яка потребує новітніх літаків для ДСНС, Держприкордонслужби, Нацгвардії – фактично знову може "заморозитись". І я кажу не про якісь там другорядні речі. Минулорічні пожежі та повені в Україні показали, на скільки важливо, щоб Єдина авіасистема МВС мала новітні літаки та гелікоптери.

До речі. "Мотор Січ" спеціалізується, зокрема, і на виробництві гелікоптерних двигунів. Так от найнеобхідніша, на мій погляд, реструктуризація – це переформатування виробництва на можливість виготовляти бодай комплектуючі до гелікоптерів Airbus Helicopters, якими вже частково оснащені та далі оснащуються підрозділи Єдиної авіасистеми. Чи це складно? Так. Чи це можливо? Без сумніву!

Звісно, все, про що я кажу, комусь може здатися банальним та безґрунтовним. Але насправді ситуація дуже бентежна. І справа може не вирішитися не лише протягом місяця, але й протягом років. І питання тут не в Китаї. До "Піднебесної" якраз питань немає з огляду на темпи розвитку їхньої економіки.

Але Україна не має права продавати контрольний пакет управління стратегічними оборонними підприємствами будь-якій країні.

Я хочу, щоб зрештою в державі зрозуміли: настав час не руйнувати чи заморожувати, а створювати, відроджувати. І найперше, що має бути зроблено – це приведення всіх стратегічно важливих угод та планів до спільного знаменника, який відповідатиме виключно інтересам держави. І авіація України – це саме та галузь, яка повинна бути першою серед стратегічних планів, а не отримувати увагу за залишковим принципом.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
ЗСУ: головне
Докладніше
Допомога під час війни
Більше новин
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,49
54,99
52,74
27,11
58,22
56,39
52,80
27,55
59,00
57,00
51,90
27,23
59,29
58,09
55,09
28,98
61,99
59,99
55,99
29,47
61,99
59,99
55,99
29,48
62,49
59,34
55,41
28,52
62,99
60,99
56,99
29,48
-
56,07
50,83
28,94
-
53,69
49,83
27,09
Love is... 💙💛
За що ми любимо Вінницю
Водонапірна вежа

Водонапірна вежа

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники з вишнею

Вареники з вишнею

Double-decker

Double-decker

Готель «Савой»

Готель «Савой»

Вiдвiдати мiсто після перемоги

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти