Блоги
Сергій Магера

"Укрзалізниця", де реформи?

Сергій Магера

народний депутат України, позафракційний

Український бізнес уже третій рік чекає на обіцяну владою реформу "Укрзалізниці". Нагадаю, що основою реформи мало стати поділ компанії за основними напрямками діяльності. На думку експертів, це допомогло б позбутися перехресного субсидування, коли за рахунок прибуткового спрямування вантажних перевезень фінансувалися збиткові, зокрема пасажирські перевезення, та значно знизити рівень корупції. Але реформа так і не розпочалася.

Через корупцію, за оцінками НАБУ, УЗ лише у 2020 році втратила 8 млрд грн. Причому, ніхто з вищих посадових осіб компанії не був притягнутий до відповідальності. Фінансова схема роботи компанії також залишилася без змін. Значна частина зароблених коштів безслідно розчиняється у казані корупції та безгосподарності. Непрофільні активи та непотрібні витрати принципово не скорочуються, при цьому правління та наглядова рада УЗ не забувають платити собі космічні зарплати та премії. Ще один пролом у бюджеті пробивають багатомільярдні борги, які потрібно обслуговувати.

Реклама

Звичайно, на життя не за коштами грошей не вистачає, тому "Укрзалізниця" за мовчазною згодою Міністерства інфраструктури постійно підвищує тарифи на вантажні перевезення та бере нові борги, аби розрахуватися зі старими. За підрахунками експертів, за останні п'ять років УЗ підвищила тарифи на 200%, що вчетверо перевищило сумарний рівень інфляції за цей час. У січні 2022 року відбулося нове підвищення тарифів. Топ-менеджмент залізничного монополіста працює дуже погано: навіть з урахуванням отримання додаткових доходів від підвищення тарифів план з капітальних інвестицій жодного разу не був виконаний більш ніж на 60-70%.

За останній рік УЗ значно погіршила показники перевезення вантажів. За окремими товарними категоріями терміни доставки зросли на 200-300% (!). В результаті вантажовідправники зазнають подвійних збитків – від підвищення тарифів та від невчасної доставки вантажів. Така політика УЗ підриває роботу українських експортерів, які змушені втрачати важко завойовані позиції на світових ринках. Нагадаю, що реформа "Укрзалізниці" є зобов'язанням України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. Реформа також зафіксована у Національній транспортній стратегії. Тому, якщо ми хочемо вступити до Євросоюзу, реформувати компанію все ж таки доведеться.

Якщо у 2022 році реформа УЗ не запрацює, система залізничної логістики почне розвалюватися на очах. Це набагато гірше, ніж невступ до ЄС, бо без залізниці не зможе розвиватись економіка.

Реклама

Реклама на segodnya.ua Реклама
Реклама на segodnya.ua Реклама
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,49
54,99
52,69
27,86
58,22
56,42
52,80
29,41
59,00
57,00
51,90
27,93
59,29
58,09
55,09
29,38
61,99
59,99
55,99
29,97
61,99
59,99
55,99
29,98
62,49
59,34
55,41
28,88
62,99
60,99
56,99
29,98
-
56,07
50,79
29,46
-
53,88
49,86
27,61
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти