Блоги
Владимир Шульга

Спасать людей и отмывать деньги – принципиально разные виды деятельности (укр.)

Владимир Шульга

Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук

Гелікоптери аеромедичної евакуації Єдиної авіасистеми МВС вже врятували три життя. Врятовано двох літніх жінок із тяжкими хворобами та одного чоловіка, що ледь не загинув у ДТП.

Здавалося б, суспільство має з полегшенням видихнути. Адже система порятунку людей і внутрішня безпека поступово сягають певних здобутків. А натомість все частіше чую про якусь чергову зраду, про відмивання коштів (На чому? На порятунку життів?), про якийсь зайвий піар, тощо.

Реклама

Давайте розберемося, друзі, що тут до чого.

Почну з крайнього. А саме з піару.

Не знаю, коли і чому це запозичене слово, що прийшло до нас від абревіатури "public relations" – PR, стали носити негативну ознаку емоційності. Адже по суті – це зв’язки з громадськістю, або ж повідомлення суспільству про важливі та необхідні речі, нововведення, структурні зміни, тощо, що впливають на суспільне життя та мають вагу для розвитку суспільства. І якщо взяти конкретно Єдину авіасистему МВС та новостворену службу аеромедичної евакуації, то це те, що вже сьогодні змінює наше життя. Адже кожна людина отримує шанс, надію на те, що у найкритичніші хвилини можна буде розраховувати на допомогу та порятунок життя. Звісно, не всім, не скрізь. Але ж такий шанс є! І саме для цього створювалася ця служба.

Реклама

Звісно, дехто скаже, мовляв, лікарі сотень бригад "швидкої", у лікарнях екстреної медицини, бійці ДСНС – рятують щодня десятки життів, і про це ніхто не кричить. Так даремно! Про це треба розповідати, про героїзм, про звитягу, про роботу тих, хто рятує життя. І це питання не до авіації, а до ЗМІ. Тому винесемо його за дужки.

Отже, з піаром розібралися.

Тепер другий пункт, а точніше питання, які мені почали задавати. Вони приблизно однакового змісту. Мовляв, а хто визначає, кого, коли і куди треба доставляти, хто з пацієнтів чи постраждалих потребує на це більше, ніж інший?

Відповісти детально на це питання я не можу. З тієї причини, що я не медик. І як визначити ступінь критичності для допомоги – я не знаю. Але я знаю інше. Бригади пілотів гелікоптерів аеромедичної евакуації чергують 24/7. І у разі виникнення будь-якої потреби у будь-який час (за умов погоди, що придатна для польотів) виконають свою роботу. І це будуть не якісь там умовні пілоти, а фахівці найвищої кваліфікації конкретних авіапідрозділів МВС.

Реклама

На питання про буцімто відмивання коштів і подібних – я не хочу звертати увагу взагалі, як на ті, що не мають сенсу. А тим, хто не заспокоюється, просто поясню: відмивання коштів на користь когось – це коли у схемі купівлі-продажу існує якась третя структура. Де ця структура у схемі порятунку життя людей шляхом транспортування до лікарні – я навіть уявити не можу. Та й безглуздо все це.

Хочу повернутися до тези про спосіб порятунку життя людей. Серед безлічі питань, зокрема, мені ставлять і таки, на кшталт, а чи не дорого це коштує бюджетові – возити гелікоптерами хворих до лікарень.

Зазвичай на такі питання я відповідаю зустрічним: "А скільки б ви заплатили, аби врятувати свою дитину чи матір або батька?"

Люди замислюються, а я продовжую, що питання ціни людського життя не має вираження у грошовому еквіваленті. А розмірковувати над подібним – то взагалі неподобство. Адже кожна людина, не залежно від віку та статі, має право на порятунок свого життя. І саме захист цього права та його реалізація лежить в основі моральних засад служби аеромедичної евакуації МВС.

Додам ще декілька рядків про самі гелікоптери, що вже задіяні та ще будуть задіяні у роботі служби.

Це гелікоптери трьох типів Airbus Helicopters: Н145, Н225 Super Puma та Н125. Кожен може знайти про них багато чого цікавого – інформація є у вільному доступі.

Але я підкреслю те, що напевно не кожен побачить: ці гелікоптери – цивільні та використовуються здебільшого саме у таких службах, як аеромедична евакуація та служби порятунку. Тобто висновок простий: машини, що стоять на озброєння Єдиної авіасистеми МВС – це виключно профільні гелікоптери, а не перероблені з якихось інших систем. А це означає що ці гелікоптери від початку створені для безпекових потреб та реалізації завдань з порятунку людей.

Що ж стосовно пілотів, то нагадаю, що в Кременчуцькому льотному коледжі вже триває підготовка фахівців саме для керування такими гелікоптерами.

Тому, друзі, хочу вас запевнити: поява підрозділів аеромедичної евакуації в системі МВС – це вже не те, що потреба, це необхідність, що існує не одне десятиліття.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорит президент Украины
Больше заявлений Зеленского
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для владельцев авто
Что еще нового?
⚽ Фан-сектор
Болей за футбол!
⭐ Срачи прилетели
Больше скандалов
Рейтинг популярности
Наши спортсмены в Instagram
1
Василий Ломаченко Василий Ломаченко
2157К
2
Александр Усик Александр Усик
1698К
3
Александр Зинченко Александр Зинченко
1660К
4
Андрей Шевченко Андрей Шевченко
1150К
5
Владимир Кличко Владимир Кличко
1021К
6
Элина Свитолина Элина Свитолина
871К
7
Андрей Лунин Андрей Лунин
658К
8
Виталий Кличко Виталий Кличко
515К
9
Дарья Белодед Дарья Белодед
496К
10
Юлия Герасимова Юлия Герасимова
449К
У кого самый большой прогресс
ЗАПРАВКИ
Топливо сегодня
95+
95
ДТ
ГАЗ
57,11
56,27
52,53
26,03
57,49
54,99
52,99
25,98
58,05
57,62
50,77
27,78
59,00
57,00
51,90
26,23
59,29
58,09
55,09
27,59
61,88
59,41
55,49
27,54
61,99
59,99
55,99
27,97
61,99
59,99
55,99
27,98
62,99
60,99
56,99
27,98
-
53,05
49,77
25,63

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять